Mivel az írónőről magyarul csak azt találtam, hogy 1962-ben született Washingtonban, rendhagyó módon most nem az ő életrajzával kezdtünk, hanem a főszereplő, Vermeer életrajzát hoztam, ami különben is jobban illeszkedik a témához. Íme:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Jan_Vermeer_van_Delft
1. Hogy tetszett a könyv?
- nem csak jó, szép könyv is
- nagyszerűen bemutatta a 17. századot
- érdekes volt olvasni, hogy a szolgáknak mennyiféle feladatuk volt, az életmódot
- izgalmas volt, hogy mi lesz a lány sorsa
- élmény volt Grietnek a festékek keverése, színek iránti érzék már a zöldségek háborújánál megmutatkozott
- örülünk, hogy nem abban a korban éltünk
- pestis
- feszültség: mikor robban ennyi alázat után Griet? Mikor fog majd visszaszólni?
- jelzések figyelése
- optimista a stílusa
- jól irányította az olvasóta gazda-lány kapcsolatában
- a lánynak is lehetett volna érzéke a festészethez
- odafigyelt minden apró részletre a lány
- Csak ketten voltak, a festő és a lány ebben a zárt világban, mint egy burokban.
- érdekes a férj-feleség kapcsolat: születtek gyerekek, de nagy kapcsolat nem volt köztük
- szolgáló: a rangsor fontos volt, néha segítette, néha gátolta Grietet
- Maria: hárpia, irányította a festőt: most már festeni kellene! EGY FESTŐ NEM AKKOR FEST, AMIKOR IHLETET KAP? Menedzser típus az asszony. Ő irányított, övé volt a vagyon. Matriarcha.
3. Milyen a film?
Tetszett, tőmondatok voltak főleg, félhomály, egyre nőtt a feszültség.
4. A festő és a lány kapcsolat: mind a két részről szerelem volt?
A festőnek ez csak egy festő-modell kapcsolat volt? Kihasználta őt a festő? Fül kilyukasztása nagy áldozat. Inkább arról szólt a férfi részéről, hogy meg tudja csinálni a festményt.
A lány- Pieter kapcsolatban pedig a srác szeret jobban.
5. A vége szomorú volt?
Nem. A festőbe azért nyomot hagyott a lány, hisz ráhagyja a fülbevalókat. Lehet, hogy csak a bűntudat miatt, hogy nem állt ki mellette?
Irigység, féltékenység.
Gyerekek már korán megtanulják a manipulációt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése