Az írónő életrajza:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Leiner_Laura
1. Kezdjük a műfajjal. A tagok közül mindenki írt naplófélét valamikor. Mik a tapasztalatok?
- csak gyors feljegyzéseket ír, rövid leírást
- olvasmányokról szokott rövid leírást írni
- 8. osztályos korában írt, nem napi szinten, viszont 420 szerelmes levelet írt életében
- jelen pillanatban is ír, naptárakat használ erre, mindig feljegyzi a napi időjárást, az utazási élményeit
- egyetemista korában írt: gondolatokat is, jelentős eseményeket. Most: milyen könyvet, folyóiratot olvas, események leírása a Spurgeonba röviden, ceruzával, így látja évekre visszamenőleg az eseményeket az adott napon.
- Tavaly égette el a naplóit, mert nem akarja, hogy az utódai kidobják, vagy elolvassák. Színházi darabokról, amiket megnéz, azokról szokott rövid emlékeztetőt írni, a fontos idézeteket kimásolja. Középiskolás kora és 20 éves kora között rendes naplót vezetett.
- 14-18 éves korig, nagy levelezést is folytatott. Most az édesanyja ír naplót, de mivel lankad a figyelme, így nemsokára újra neki kell nekiállnia.
- 99 óta van számítógép a családban: 98 levelet őriznek rajta, amit most küldtek el neki, hogy dolgozza fel, mert a disszidens időkről szólnak.
- 1 évig írt, amikor nagyon rossz éve volt, és a barátnőjétől kapott egy Coelho naptárat azzal az utasítással, hogy minden nap bele kell írnia valami pozitívat, ami aznap történt vele. Ez jó terápia volt, rendbe hozta.
- amióta könyvklubba jár, azóta az olvasmányokról olvasónapló szerűt vezet
- Én középiskolás koromban vezettem naplót, nem napi szinten, mert ahhoz nem vagyok elég kitartó, de a gondolataimat, érzelmeimet is leírtam benne. Manapság a könyveket jegyzem fel a barátnőmtől kapott Coelho naptárba, amiket olvasok, illetve a fontos eseményeket.
- olvasmányos
- naprakészséget vár el, ha régebbi korokból való, ott fontosak lesznek az apróságok
- kicsit sematikus, de az osztályozás tetszett, kicsit a lelkiismereti vizsgálathoz volt hasonló
- nagyon humoros, a mai diákság életébe tekinthettünk bele, ugyanakkor visszarepített a múltba
- jók voltak a jellemábrázolások
- Fehér Klára könyveire emlékeztetett
- kicsit idealizált ez a speciális gimi, kevés diákkal
- a stílusa magával ragadó, mintha mi is ott lennénk, tehetséges az írónő
- tanárként a másik oldalra koncentrálunk, jó volt látni a diákok szemszögéből is
- negatívum, hogy egy szemszögből látjuk az eseményeket
- egykék szinte kivétel nélkül
- alapítványi: korszerű, mindennel el van látva, ide nem szegény gyerekek járnak
- tanároknak is beszólnak, például Kinga
- a tanárok ilyenek az életben is
- modern, ugyanakkor a poroszos nevelési módszerek is fellelhetők, ezzel szereznek a tanárok tekintélyt
- jó, de nem tökéletes gimi
- a diák- tanár viszonyban az info tanár volt a legszimpatikusabb
A három lány ellentétes pólusokat jelenítenek meg, nekik van a legjobban kidolgozva a karakterük.
Kinga: + az erősség az álca, de jószívű, jó lelkű, kicsit kérdéses, hogy milyen módszerekkel éri el a céljait.
- stréber, mindenkin átgázol, csúnya beszólásai vannak, nem fair, lenézte őket. Legjobb védekezés a támadás, ez a stratégiája. Az egyik tag jól ismeri ezt a típust a kollégiumokból, sokat szenvedtek tőlük. Nagy igényei vannak magával, de másokkal szemben is.
Arnold: + okos, szerény fiú. Inkább felnőtt, mint gyermek. Kívül marad a stikliken.
- beképzelt, önző. Vannak ilyen gyerekek, már találkoztunk velük.
Virág: + vállalja önmagát, a legérdekesebb szereplő, emó stílus: jelzi mindig a hangulatát, tehetséges rajzos, jószívű, hűséges barátnő
Reni: + félt a beilleszkedéstől, de ment neki. Vicces, hogy a szülei tini-szakkönyvből tanulmányozzák, ilyen is csak az egykéknél fordulhat elő. Előtte magányos volt, itt kinyílik, ilyen hatása lehet egy jó közösségnek. Rendes lány, kivéve a reggeli hisztiket. Ő a középút: a két lány az ellenpólus, ő a legigazibb, legvalósabb. Kamaszkori sérülékenység jellemző rá. Nem problémás, pedig az osztálytársai nagyrészt azok.
- gyakorlati érzéke nincs semmi
Cortez: + ez a fiú az osztály közepe. Nem buta, de lusta. Menő. Jóképű. Jól kommunikál. Sportos.
- kicsit nagyképű
Zsolti: + humoros, bár néha ez már bántó. Fiúszívatások, ezt mi nem tudjuk, hogy működik.
- szinte gonoszságig elmennek a felnőttekkel is szórakoznak. Belehergelik magukat, egymást. Idétlenek, de majd kinövik.
Gábor: + csendes, észrevétlen: kétszer szólalt meg. Vannak iylenek, akik 4 évig lapulnak. Jó tanuló.
Ricsi: + jó barát, jószívű.
- szeretethiányos, vonalzós trükk az szenzációs, kémiazseni
Jacques: + rögtön szimpatikus, Zsáknak nevezik el. Jóindulatú, alkalmazkodó, bár nagyon nehéz neki beilleszkedni.
Andris és Robi: - rockerek, nem annyira kidolgozott karakterek, minden balhéban benne vannak.
Dave: - kütyük, nehezen illeszkedik be, kocsival hozzák iskolába
Tanárok:
Kardos: + olvasókör nagyon jó, a gyerekekhez való viszonya, emberi, szerethető lett volna.
Tölgyessy: + mert laza, megérti a gyerekeket, partner
Duran: a franciatanár, a gyerekek szeretik
Vladár: ennyire erőlteti a saját tárgyát, ez nem szimpi
Korponay: + jegyet fel lehetett nála vinni, ad lehetőséget, de meg kell érte dolgozni.
Gondos: kémiatanár: vörös haj kísérlet eredménye :-)
Őszi szünetbe is vannak programok, a házi feladatok komolyak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése